Iedereen kan ons benaderen:
Een aanmelding kan telefonisch, via e-mail of via het intakeformulier. Bij spoed zijn wij (indien vooraf afgesproken) ook buiten kantoortijden bereikbaar.
Na aanmelding vragen we de cliënt om beschikbare documenten aan te leveren (zoals gespreksverslagen, e-mails, plannen of beschikkingen).
Wij beoordelen deze documenten objectief en brengen de situatie in kaart:
Indien nodig ondersteunen wij bij het opvragen of corrigeren van dossierstukken op basis van AVG-rechten.
We plannen een (digitaal of fysiek) gesprek waarin we toelichten:
Van dit gesprek wordt een begeleidend verslag gemaakt dat door de cliënt wordt nagelezen en goedgekeurd.
Wij begeleiden cliënten tijdens gesprekken met jeugdzorg, school, wijkteam, GI of Raad voor de Kinderbescherming.
Onze rol kan zijn:
Wij stellen ons onafhankelijk op en zorgen voor rust, overzicht en eerlijke communicatie.
Elk traject wordt afgesloten met een evaluatie:
Op verzoek leveren wij een formeel eindverslag aan ouders of betrokken instantie. Indien ouders overstappen naar juridische hulp of een andere vorm van ondersteuning, zorgen wij voor een nette overdracht.
Alle stappen worden zorgvuldig gedocumenteerd
Wij hanteren een strikt privacy- en beveiligingsprotocol
Onze medewerkers zijn gebonden aan geheimhouding en handelen volgens de Good Documentation Practice (GDP)
Jaarlijks evalueren wij onze werkwijze en actualiseren deze waar nodig
Meer weten?
Bekijk ons intakeformulier of neem contact op voor een kennismaking zonder verplichtingen.
© Waakhond Jeugdzorg | Privacyverklaring | Algemene Voorwaarden